Inspirisano dramom “Gospoda Glembajevi” Miroslava Krleže
Reditelj
Branislav Mićunović
Za sve ono što sam ja morala u ovim posteljama, ja sam bila vrlo slabo plaćena! I ja ne znam: možda povrh nas postoji nešto, ali jasam, tako mi Bog pomogao, tu svoju glembajevsku transakciju vrlo skupo platila! Krvavo! Strahovito krvavo!
Kokan Mladenović i glumački ansambl predstave prema delovima originalnog dramskog teksta Dimitrija Kokanova DRAMA SLON: OGLED O PROBLEMIMA REPREZENTACIJE U POZORIŠTU
Reditelj
Kokan Mladenović
Projekat se bavi istraživanjem različitih pozicija društvene drugosti, odbačenosti, mrginalizovanosti i osude pojedinaca.
Kristina Kegljen: POD SUKNJOM / Katja Gorečan: AKTIVISTKINJE / Tijana Grumić: SVET ZASLUŽUJE KRAJ SVETA
Reditelj
Selma Spahić
"Крај света у три чина" је савремени драмски омнибус који сувереном изведбом показује снагу женског искуства од прасвета до данас, од универзалног до уско театарског, упозоравајући нас да је с актуелним, владајућим вредностима, крај света давно стигао.
Jaroslav Hašek
Reditelj
Veljko Mićunović
„Doživljaji dobrog vojnika Švejka u svetskom ratu“ je nezavršeni satirični roman češkog pisca Jaroslava Hašeka izdat 1923. godine.
- Koprodukcija sa MGL ( Ljubljana ) Žiga Divjak / Gregor Zorc
Reditelj
Žiga Divjak
Ljudski otpad, vidljiv i nevidljiv, putuje kroz ogromne atmosferske slojeve i široke okeanske struje. Raširili su se daleko, sve do pupka okeana, do usamljenog atola dve hiljade kilometara udaljenog od najbliže civilizacije.
Elena Ferante
Reditelj
Sebastijan Horvat
U predstavi pratimo protagonistkinju Đovanu Tradu, sve od njenih 13 do 16 godina, u periodu rane adolescencije, kada se telo devojčice, menja u telo mlade žene, kada počinje da se menja i sve oko nje. Delikatno razdoblje Đovaninog odrastanja prati i šokantno otkrivanje istine o njenom ocu.
Džordž Orvel
Reditelj
Alia Luke
„Rat je mir. Sloboda je ropstvo. Neznanje je snaga.”
Johan Volfgang Gete
Reditelj
Boris Liješević
Faust je deo životnog puta, kada sve što smo gradili, čemu smo život posvetili izgleda promašeno i bez smisla, spremni da sve bacimo u vodu zarad samo jednog trenutka utehe. Jedini izlaz je iskušenje. Čovek kada hrli u iskušenje, ne da bi dokazao svoju vernost i postojanost, već da bi u padu našao olakšanje. Da bi se osvetio sebi i svom promašenom životu i makar u bolu osetio pravi život…
Florijan Zeler
Reditelj
Nikola Ljuca
„Koliko mi sebe i nama najbliže lažemo? Da li to radimo iz želje da zaštitimo voljenu osobu ili da bi sebe sačuvali. Ovako nabrojano to deluje poprilično prozaično iako nudi mogućnost za samodovoljnu refleksiju lake komedije."
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Reditelj
Ivica Buljan
„Savremenost koju živimo vapi za knezom Miškinom naših dana. Kakva bi sudbina danas snašla tu naivnu, iskrenu dobričinu? Koje visoke krugove bi on zgražavao svojom nepromišljenom srdačnošću?"
Dante Aligijeri
Reditelj
Frank Kastorf
Najkraći sadržaj ‘Božanstvene komedije’ je sledeći: na dan jubileja, dok papa Bonifacije svima pokazuje svoju moć i dok se hrišćani okupljaju oko njega, Dante luta po mračnoj šumi. Spasava ga Vergilije koji ga vodi da razgleda pakao i čistilište, a posle toga se sa Beatričom penje u raj i dopire do lica božjeg.
Disney Theatrical Production po motivima filmskog scenarija Marka Normana i Toma Stoparda, adaptacija Li Hol
Reditelj
Ana Tomović
„U „Zaljubljenom Šekspiru” Stopard priznaje – iako ironično – Šekspirov nov dom na kinematografskom tržištu tako što je elizabetanski svet pretočio u holivudski, filmski, drveni studio gde potražnja za blokbasterom rađa konvencionalno pisanje, „ljubav i komad sa psom“.
Goran Stefanovski
Reditelj
Jagoš Marković
„Stefanovski je radnju komada smestio u predvečerje Drugog svetskog rata, u središtu priče je porodični raskol kroz koji se prelamaju različiti pogledi na svet, tradicionalni i moralni, kancerogeno nerazumevanje i isključivost, te nadirući fašizam, odnosno okolnosti koje ga kroje…"
Vladimir Tabašević
Reditelj
Ivica Buljan
„Misisipi” zaokružuje priču o jednoj državi, veku i ideji, nudeći nam poražavajući intimni bilans njihovog kraja. U prozi se prepliću istorija i intima, lično i ideološko, oslikavajući kraj jednog veka i raspad jednog društva.
Fedor Šili (po motivima romana Bernharda Šlinka)
Reditelj
Boris Liješević
Roman nemačkog književnika i pravnika, iz 1995. godine, analiza je konflikta posleratne generacije s Holokaustom i koncentracionim logorima, te postavlja moralna pitanja o ispravnosti suđenja nacistima u posleratnoj Nemačkoj.
Edvard Olbi
Reditelj
Lenka Udovički
Zaplet komada „Ko se boji Virdžinije Vulf” je jednostavan: tokom neobavezne sedeljke, sredovečni bračni par, univerzitetski profesor istorije Džordž i dekanova ćerka Marta, podstaknuti alkoholom, započinju mentalno i emotivno iscrpljujuću verbalnu igru međusobnog optuživanja i zlostavljanja, uvlačeći u nju i svoje goste.
Dragoslav Mihailović
Reditelj
Boban Skerlić
Drama „Kad su cvetale tikve” Dragoslava Mihailovića, koliko god da je dvojako svedočanstvo povesnih socijalno-političkih previranja iz nedavne prošlosti, toliko je iznad svega upečatljiva, snažna i onespokojavajuća intimna priča o rastegljivosti granica ljudskosti i morala.
Ken Kizi/ Dejl Vaserman
Reditelj
Žanko Tomić
Veliki povratak Dragana Bjelogrlića na scenu Beogradskog dramskog pozorišta u legendarnoj crnohumornoj satiri o pojedincu u reperesivnom sistemu, mentalnim institucijama i slobodi duha.
Nikola Stanišić
Reditelj
Slobodan Stanković
Pravila su jasna – počiniš zločin, odlaziš na odsluženje kazne. Ali šta se desi ako na odsluženju kazne budeš žrtva zločina daleko većeg od svog?
Sofija Dimitrijević
Reditelj
Dajana Josipović
Ovo je priča o jednoj generaciji koja raste u sredini, čvrsto utemeljenoj na neoborivim pravilima mišljenja i ponašanja, i u kojoj je pojedinac, ukoliko pruži bilo kakav vid otpora u znak borbe za neke male, ali žive, lične ideale, osuđen na ponižavanje.
Ejvori Korman
Reditelj
Slobodan Skerlić
Komad Ejvorija Kormana se bavi razvodom, rodnim ulogama, posebno kada je roditeljstvo u pitanju, a pre svega izazovima koje savremena civilizacija postavlja pred tradicionalne modele braka
Ana Đorđević (po motivima filma Razvana Raduleskua i Kalin Petera Nezera)
Reditelj
Ana Đorđević
Inicijalni događaj komada je automobilska nesreća sa smrtnim ishodom, u kojoj je na periferiji grada, na zabačenom putu, na pešačkom prelazu, stradalo dete.
Džona Adams
Reditelj
Jana Maričić
Reč je o duodrami američke spisateljice Džone Adams koja otvara važna pitanja školstva i cenzure u školama.
Enes Halilović
Reditelj
Stevan Bodroža
Predstava „Ljudi bez grobova“ po romanu Enesa Halilovića, samo je pokušaj da u dramsko tkivo pretočimo prebogati, na momente fantazmagorični svet ovog pisca, koji dokazuje premisu da nema ničega bizarnijeg i začudnijeg od same stvarnosti.
Katarina Nikolić
Reditelj
Nikola Bundalo
Ulazeći u ispreplitane živote i odnose petoro mladih, istražujemo gde se, među decom koja tek ulaze u svet odraslih, rađa klica nasilja i tame, kako se ona hrani, a kako se protiv nje bori.
Milica Radojčić
Reditelj
Ana Janković
Nakon što je neko prijavio silovanje, grupa srednjoškolaca koji su svedoci, ali i saučesnici zločina, pokušva da sklopi priču o tomešta se dogodilo prethodne noći, ali ne mogu da se slože oko jedne stvari – da li je to bilo silovanje ili seks?
Goran Starčević
Reditelj
Stefan Gajić
Momir Karapandžić, lažni vojni invalid, veteran sa rata na Kosovu i Metohiji nakon neuspešne proslave veterana iz ratova devedesetih, biva ucenjen od anonimnog druga iz rata, te mu mora dati mito kako bi zadržao svoju penziju. Momir ne birasredstva, do svog cilja žrtvovaće sve kako bi to i ostvario.
Vladimir Đurđević
Reditelj
Staša Koprivica
„Kada je krajem 2007. godine predstava Beogradskog dramskog pozorišta “Ne igraj na Engleze” doživela svoju premijeru, postala je nešto što se kladioničarskim rečnikom zove “dark hors”
Slobodan Obradović
Reditelj
Miloš Lolić
„Sevnule su dve munje. Izašla sam na terasu. Ešarpa mi se zaviorila na vetru. Dok su se kule jedna za drugom rušile izgledala sam kao iz Gospodara prstenova.
Žan Batist Poklen Molijer
Reditelj
Jug Đorđević
Iako u svojoj drami ,,Mizantrop“ Molijer opisuje licemerje francuskog buržoaskog društva 17. veka, ovaj tekst ostaje aktuelan i vekovima kasnije, budući da se bavi univerzalnim motivima i temama koje i dalje prepoznajemo u različitim društvenim porecima, odnosno ljudima kao takvima.
Tenesi Vilijams
Reditelj
Lenka Udovički
“Tramvaj zvani želja” dramsko je delo koje je literarna faktografija svrstala među klasike gotovo u trenutku njegovog nastanka, učinivši tako verovatno njegovu tadašnju aktuelnost svevremenom i otvorenom prepoznavanju i danas i ovde.
Josif Brodski
Reditelj
Veljko Mićunović
„Ideja je da se držimo preispitivanja fenomena demokratije kao pojma i šta sve ona danas može da znači, ovde ili onde ili svuda
Ivor Martinić (po motivima filma Lukina Viskontija)
Reditelj
Jagoš Marković
Ivor Martinić poštuje, u specifičnoj dramaturškoj stilizaciji čuvenog filma Lukina Viskontija (1969), vremenski sled moralnog sunovrata, a političkog uspona i bogaćenja porodice Fon Ašenbek.
Ana Đorđević (inspirisano filmom "Savršeni stranci" P. Đenovezea)
Reditelj
Andrej Nosov
Svi živimo tri života: javni, privatni i tajni. Nekada smo tajne čuvali u glavi, a danas u SIM kartici. Šta bi bilo kada bi SIM kartica mogla da govori?
Milena Depolo i Boban Skerlić
Reditelj
Boban Skerlić
Komad „Trpele“ nastao je na osnovu dokumentarnog materijala – autentičnih ispovesti žena-žrtava nasilja. Kao osnovno gradivo poslužili su transkripti intervjua koje je Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji obavio sa ženama koje su ubile svoje zlostavljače.
David Drabek
Reditelj
Dina Radoman
U pitanju je savremeni češki komad ovenčan nagradama za "Najbolju Češku dramu" i nagradom "Alfred Radok".
Reditelj
Amalija Benet i Nikita Milivojević
Produkcija ove predstave napravljena je u obliku neobičnog mjuzikla, u kome se udružuju živa muzika, pesme, akcija i energija stvaralaca kako bi odali počast nadarenom 'tužnom klovnu', herojstvu običnih ljudi i arhetipskim vrednostima života.