Преузми репертоар
По мотивима драме “Господа Глембајеви” Мирослава Крлеже
Редитељ
Бранислав Мићуновић
За све оно што сам ја морала у овим постељама, ја сам била врло слабо плаћена! И ја не знам: можда поврх нас постоји нешто, али ја сам, тако ми Бог помогао, ту своју глембајевску трансакцију врло скупо платила! Крваво! Страховито крваво!
Кокан Младеновић и глумачки ансамбл представе према деловима оригиналног драмског текста Димитрија Коканова ДРАМА СЛОН: ОГЛЕД О ПРОБЛЕМИМА РЕПРЕЗЕНТАЦИЈЕ У ПОЗОРИШТУ
Редитељ
Кокан Младеновић
Пројекат се бави истраживањем различитих позиција друштвене другости, одбачености, мргинализованости и осуде појединаца
Јарослав Хашек
Редитељ
Вељко Мићуновић
„Доживљаји доброг војника Швејка у светском рату“ је незавршени сатирични роман чешког писца Јарослава Хашека издат 1923. године.
По мотивима романа „Министарство будућности“ Ким Стенли Робинсон
Редитељ
Жига Дивјак
„Пројекат „Будућност“ своју основну инспирацију црпи из радова Ким Стенлија Робинсона. У првом поглављу његовог романа „Министарство за будућност“, ужасан топлотни талас убија милионе људи.
Елена Феранте
Редитељ
Себастијан Хорват
У представи пратимо протагонисткињу Ђовану Траду, све од њених 13 до 16 година, у периоду ране адолесценције, када се тело девојчице, мења у тело младе жене, када почиње да се мења и све око ње. Деликатно раздобље Ђованиног одрастања прати и шокантно откривање истине о њеном оцу.
Џорџ Орвел
Редитељ
Алиа Луке
„Рат је мир. Слобода је ропство. Незнање је снага.”
Јохан Волфганг Гете
Редитељ
Борис Лијешевић
Фауст је део животног пута, када све што смо градили, чему смо живот посветили изгледа промашено и без смисла, спремни да све бацимо у воду зарад само једног тренутка утехе. Једини излаз је искушење. Човек када хрли у искушење, не да би доказао своју верност и постојаност, већ да би у паду нашао олакшање. Да би се осветио себи и свом промашеном животу и макар у болу осетио прави живот…
Флоријан Зелер
Редитељ
Никола Љуца
„Колико ми себе и нама најближе лажемо? Да ли то радимо из жеље да заштитимо вољену особу или да би себе сачували. Овако набројано то делује поприлично прозаично иако нуди могућност за самодовољну рефлексију лаке комедије."
Фјодор Михајлович Достојевски
Редитељ
Ивица Буљан
„Савременост коју живимо вапи за кнезом Мишкином наших дана. Каква би судбина данас снашла ту наивну, искрену добричину? Које високе кругове би он згражавао својом непромишљеном срдачношћу?"
Данте Алигијери
Редитељ
Франк Касторф
Најкраћи садржај ‘Божанствене комедије’ је следећи: на дан јубилеја, док папа Бонифације свима показује своју моћ и док се хришћани окупљају око њега, Данте лута по мрачној шуми. Спасава га Вергилије који га води да разгледа пакао и чистилиште, а после тога се са Беатричом пење у рај и допире до лица божјег.
Disney Theatrical Production по мотивима филмског сценарија Марка Нормана и Тома Стопарда, адаптација Ли Хол
Редитељ
Ана Томовић
„У „Заљубљеном Шекспиру” Стопард признаје – иако иронично – Шекспиров нов дом на кинематографском тржишту тако што је елизабетански свет преточио у холивудски, филмски, дрвени студио где потражња за блокбастером рађа конвенционално писање, „љубав и комад са псом“.
Горан Стефановски
Редитељ
Јагош Марковић
„Стефановски је радњу комада сместио у предвечерје Другог светског рата, у средишту приче је породични раскол кроз који се преламају различити погледи на свет, традиционални и морални, канцерогено неразумевање и искључивост, те надирући фашизам, односно околности које га кроје…"
Милан Рамшак Марковић / Инспирисано драмом Хајнера Милера
Редитељ
Sebastijan Horvat
После представа у Загребачком казалишту младих и СНГ Драма у Љубљани, редитељ Себастијан Хорват у Београдском драмском позоришту завршава годину „Цемента“ Хајнера Милера. Милеров „Цемент“ је текст у превирању: почевши од самог револуционарног времена које третира, преко борбе између еманципаторних тежњи његових ликова и њихове укотвљености у традиционалне породичне односе из којих су израсли, па до љубавног односа главних ликова, Даше и Глеба Чумалова, кроз који се прелама утицај друштвених околности на најинтимнију раван.
Владимир Табашевић
Редитељ
Ивица Буљан
„Мисисипи” заокружује причу о једној држави, веку и идеји, нудећи нам поражавајући интимни биланс њиховог краја. У прози се преплићу историја и интима, лично и идеолошко, осликавајући крај једног века и распад једног друштва.
Федор Шили (по мотивима романа Бернхарда Шлинка)
Редитељ
Борис Лијешевић
Роман немачког књижевника и правника, из 1995. године, анализа је конфликта послератне генерације с Холокаустом и концентрационим логорима, те поставља морална питања о исправности суђења нацистима у послератној Немачкој.
Едвард Олби
Редитељ
Ленка Удовички
Заплет комада „Ко се боји Вирџиније Вулф” је једноставан: током необавезне седељке, средовечни брачни пар, универзитетски професор историје Џорџ и деканова ћерка Марта, подстакнути алкохолом, започињу ментално и емотивно исцрпљујућу вербалну игру међусобног оптуживања и злостављања, увлачећи у њу и своје госте.
Драгослав Михаиловић
Редитељ
Бобан Скерлић
Драма „Кад су цветале тикве” Драгослава Михаиловића, колико год да је двојако сведочанство повесних социјално-политичких превирања из недавне прошлости, толико је изнад свега упечатљива, снажна и онеспокојавајућа интимна прича о растегљивости граница људскости и морала.
Кен Кизи/ Дејл Васерман
Редитељ
Жанко Томић
Велики повратак Драгана Бјелогрлића на сцену Београдског драмског позоришта у легендарној црнохуморној сатири о појединцу у репересивном систему, менталним институцијама и слободи духа.
Кристина Кегљен: ПОД СУКЊОМ / Катја Горечан: АКТИВИСТКИЊЕ / Тијана Грумић: СВЕТ ЗАСЛУЖУЈЕ КРАЈ СВЕТА
Редитељ
Селма Спахић
"Крај света у три чина“ је текст о свету који, баш као и наш свет и наша (пред)апокалиптична стварност, долази свом крају.
Катарина Николић
Редитељ
Никола Бундало
Улазећи у испреплитане животе и односе петоро младих, истражујемо где се, међу децом која тек улазе у свет одраслих, рађа клица насиља и таме, како се она храни, а како се против ње бори.
Милица Радојчић
Редитељ
Ана Јанковић
Након што је неко пријавио силовање, група средњошколаца који су сведоци, али и саучесници злочина, покушва да склопи причу о томе шта се догодило претходне ноћи, али не могу да се сложе око једне ствари – да ли је то било силовање или секс?
Горан Старчевић
Редитељ
Стефан Гајић
Момир Карапанџић, лажни војни инвалид, ветеран са рата на Косову и Метохији након неуспешне прославе ветерана из ратова деведесетих, бива уцењен од анонимног друга из рата, те му мора дати мито како би задржао своју пензију. Момир не бирасредства, до свог циља жртвоваће све како би то и остварио.
Владимир Ђурђевић
Редитељ
Сташа Копривица
„Када је крајем 2007. године представа Београдског драмског позоришта “Не играј на Енглезе” доживела своју премијеру, постала је нешто што се кладионичарским речником зове “дарк хорс”
Слободан Обрадовић
Редитељ
Милош Лолић
„Севнуле су две муње. Изашла сам на терасу. Ешарпа ми се завиорила на ветру. Док су се куле једна за другом рушиле изгледала сам као из Господара прстенова.
Жан Батист Поклен Молијер
Редитељ
Југ Ђорђевић
Иако у својој драми ,,Мизантроп“ Молијер описује лицемерје француског буржоаског друштва 17. века, овај текст остаје актуелан и вековима касније, будући да се бави универзалним мотивима и темама које и даље препознајемо у различитим друштвеним порецима, односно људима као таквима.
Тенеси Вилијамс
Редитељ
Ленка Удовички
“Трамвај звани жеља” драмско је дело које је литерарна фактографија сврстала међу класике готово у тренутку његовог настанка, учинивши тако вероватно његову тадашњу актуелност свевременом и отвореном препознавању и данас и овде.
Јосиф Бродски
Редитељ
Вељко Мићуновић
„Идеја је да се држимо преиспитивања феномена демократије као појма и шта све она данас може да значи, овде или онде или свуда
Ивор Мартинић (по мотивима филма Лукина Висконтија)
Редитељ
Јагош Марковић
Ивор Мартинић поштује, у специфичној драматуршкој стилизацији чувеног филма Лукина Висконтија (1969), временски след моралног суноврата, а политичког успона и богаћења породице Фон Ашенбек.
Ана Ђорђевић (инспирисано филмом "Савршени странци" П. Ђеновезеа)
Редитељ
Андреј Носов
Сви живимо три живота: јавни, приватни и тајни. Некада смо тајне чували у глави, а данас у СИМ картици. Шта би било када би СИМ картица могла да говори?
Милена Деполо и Бобан Скерлић
Редитељ
Бобан Скерлић
Комад „Трпеле“ настао је на основу документарног материјала – аутентичних исповести жена-жртава насиља. Као основно градиво послужили су транскрипти интервјуа које је Хелсиншки одбор за људска права у Србији обавио са женама које су убиле своје злостављаче.
Енес Халиловић
Редитељ
Стеван Бодрожа
Представа „Људи без гробова“ по роману Енеса Халиловића, само је покушај да у драмско ткиво преточимо пребогати, на моменте фантазмагорични свет овог писца, који доказује премису да нема ничега бизарнијег и зачуднијег од саме стварности.
Џона Aдамс
Редитељ
Јана Маричић
Ана Ђорђевић
Редитељ
Ана Ђорђевић
Иницијални догађај комада је аутомобилска несрећа са смртним исходом, у којој је на периферији града, на забаченом путу, на пешачком прелазу, страдало дете. Изазивач несреће је девојка од 19 година, из добростојеће породице, ћерка познате и цењене, али врло психички несређене,естрадне уметнице, бивше књижевнице и борца за социјалну правду
Sofija Dimitrijević
Редитељ
Ovo je priča o jednoj generaciji koja raste u sredini, čvrsto utemeljenoj na neoborivim pravilima mišljenja i ponašanja, i u kojoj je pojedinac, ukoliko pruži bilo kakav vid otpora u znak borbe za neke male, ali žive, lične ideale, osuđen na ponižavanje.
Редитељ
Никита Миливојевић
Продукција ове представе направљена је у облику необичног мјузикла, у коме се удружују жива музика, песме, акција и енергија стваралаца како би одали почаст надареном 'тужном кловну', херојству обичних људи и архетипским вредностима живота. .
Давид Драбек
Редитељ
Дина Радоман
У питању је савремени чешки комад овенчан наградама за "Најбољу Чешку драму" и наградом "Алфред Радок".