REKONSTRUKCIJA KLASIKA – DEKONSTRUKCIJA DRUŠTVA

REKONSTRUKCIJA KLASIKA – DEKONSTRUKCIJA DRUŠTVA

8.9.2022

Drugačije čitanje klasika iz 17. veka konceptualno su osmislili reditelj Đorđević i dramaturg Tijana Grumić, a obuhvata specifičnu rekonstrukciju i dekonstrukciju komada kroz proces rada, te pomeranje postavke likova, tako da glavni muški lik igra glumica Ljubinka Klarić.Naglasak je bio da predstave mizantropa u današnjem vremenu. “Kada smo dobili poziv od BDP-a da radimo klasiku”, rekao je Jug Đorđević, “osvrnuo sam se na period kada sam se prijavio na Fakultet dramskih umetnosti sa eksplikacijom ‘Mizantropa’, pre deset godina. Odlučio sam da vidim šta je to danas - u mojoj glavi i generalno u svetu. Tijani i meni je bilo važno da portretišemo mizantropa iz današnjeg trenutka, a shvatili smo da danas žene mnogo više imaju pravo da budu mizantropi, da mrze ljude koji uređuju ovaj svet i tako smo odlučili da glumica igra glavni lik”, izjavio je on. "Žene danas imaju više prava da mrze svet, da budu čovekomrzci zbog društvenih prilika i tolikih nepravdi koje trpe širom sveta od Amerike, zabrane abortusa, do Avganistana, Severne Koreje... U fokusu nije to što žena igra Alsesta nego dekonstrukcija koja se desi u trećem delu predstave i koja objasni i opravda zašto je tu od početka žensko”, dodao je Đorđević.Savremene prisupe postavke klasičnog dela – rekonstrukciju i dekonstrukciju “probali smo da stavimo u jednu predstavu. Počinjemo od onoga kako se očekuje da se radi velika klasika, a onda odlazimo u nešto što smatramo da je današnji trenutak, život u svetu i sistemu vrednosti gde ništa ne možemo da uhvatimo ni za glavu ni za rep”, objasnio je reditelj. “Poenta je da gledaoci sami donesu zaključak šta je to što smo mi dekonstruisali”. On je rekao da mu je važno da atmosfera kreativnog procesa bude prijatna za sve koji učestvuju i da su upravo zato uspeli da dramaturško-rediteljski koncept dosledno sprovedu do kraja.Ljubinka Klarić, koja tumači naslovni lik, smatra da, iako je intrigantno što žena igra mušku ulogu, to nije presudno. “Na ljude gledam kroz njihova osećanja i osećaj za pravednost, delim ih na inteligentne i neinteligentne, a ne prema polu”, kazala je ona i dodala: “Žao mi je što se klasici ne igraju više. Bio mi je izazov da radim stih, to nisam radila još od Akademije, kao ni mnoge moje kolege. Alsesta smo postavili kao da je muški lik - pojavno, kostimski, u replikama u muškom rodu. Jeste da igram ja i dala sam sve od sebe da usvojim muške pokrete, ali je mnogo važnije zašto je žena mizantrop. To je važno za drugi deo predstave gde se bavimo demontiranjem pozorišta. Od jednog perfektnog klasika koji je postavljen precizno, zanimljvo i zabavno, prelazimo u potpuni rusvaj”. Poigravanje efektom “pozorišta u pozorištu” služi da se postigne duhovitost, neočekivanost, kaže Klarić, dodajući da nije bilo konflikta tokom proba zato što su “zapravo ismevali konflikt na sceni, to je ono što čini predstavu intrigantnom”.Isidora Simijonović je imala tremu zbog igranja lika Selimene, čuvene Molijerove precioze, u koju je Alsest zaljubljen. “Predstava se razvija na više nivoa i odlazi u neočekivanom pravcu. Divim se Jugu što je izdržao u toj ideji, jer mi nismo svi odmah mogli to da razumemo i zamislimo kako će izgledati, dok nismo predstavu prvi put izveli od početka do kraja”, rekla je ona. “Jug je veoma talentovan i savremen reditelj. Sve je veoma inspirativno i uzbudljivo šta smo stvorili. Ima zaista neočekivanih preokreta, improvizacija, želim da i publika ne zna šta će se desiti sledeće - kazala je Simijonović.Idejno rešenje scenografije i kostima potpisuje reditelj Đorđević, muziku Julija Kasteluči, scenski pokret Damjan Kecojević, scenski govor Dijana Marojević. Komad je prevela Radmila Miljanić Nikolić. U predstavi igraju i Marija Pikić, Ljubomir Bulajić, Amar Ćorović, Stojan Đorđević i Miloš Lazarov.Pretpremijera “Mizantropa” je 8, a prva repriza 10. septembra.

pročitaj još sličnih vesti

1

/

2

No items found.