РЕКОНСТРУКЦИЈА КЛАСИКА – ДЕКОНСТРУКЦИЈА ДРУШТВА

РЕКОНСТРУКЦИЈА КЛАСИКА – ДЕКОНСТРУКЦИЈА ДРУШТВА

8.9.2022

.

Другачије читање класика из 17. века концептуално су осмислили редитељ Ђорђевић и драматург Тијана Грумић, а обухвата специфичну реконструкцију и деконструкцију комада кроз процес рада, те померање поставке ликова, тако да главни мушки лик игра глумица Љубинка Кларић.Нагласак је био да представе мизантропа у данашњем времену. “Када смо добили позив од БДП-а да радимо класику”, рекао је Југ Ђорђевић, “осврнуо сам се на период када сам се пријавио на Факултет драмских уметности са експликацијом ‘Мизантропа’, пре десет година. Одлучио сам да видим шта је то данас - у мојој глави и генерално у свету. Тијани и мени је било важно да портретишемо мизантропа из данашњег тренутка, а шватили смо да данас жене много више имају право да буду мизантропи, да мрзе људе који уређују овај свет и тако смо одлучили да глумица игра главни лик”, изјавио је он. "Жене данас имају више права да мрзе свет, да буду човекомрзци због друштвених прилика и толиких неправди које трпе широм света од Америке, забране абортуса, до Авганистана, Северне Кореје... У фокусу није то што жена игра Алсеста него деконструкција која се деси у трећем делу представе и која објасни и оправда зашто је ту од почетка женско”, додао је Ђорђевић.Савремене присупе поставке класичног дела – реконструкцију и деконструкцију “пробали смо да ставимо у једну представу. Почињемо од онога како се очекује да се ради велика класика, а онда одлазимо у нешто што сматрамо да је данашњи тренутак, живот у свету и систему вредности где ништа не можемо да ухватимо ни за главу ни за реп”, објаснио је редитељ. “Поента је да гледаоци сами донесу закључак шта је то што смо ми деконструисали”. Он је рекао да му је важно да атмосфера креативног процеса буде пријатна за све који учествују и да су управо зато успели да драматуршко-редитељски концепт доследно спроведу до краја.Љубинка Кларић, која тумачи насловни лик, сматра да, иако је интригантно што жена игра мушку улогу, то није пресудно. “На људе гледам кроз њихова осећања и осећај за праведност, делим их на интелигентне и неинтелигентне, а не према полу”, казала је она и додала: “Жао ми је што се класици не играју више. Био ми је изазов да радим стих, то нисам радила још од Академије, као ни многе моје колеге. Алсеста смо поставили као да је мушки лик - појавно, костимски, у репликама у мушком роду. Јесте да играм ја и дала сам све од себе да усвојим мушке покрете, али је много важније зашто је жена мизантроп. То је важно за други део представе где се бавимо демонтирањем позоришта. Од једног перфектног класика који је постављен прецизно, занимљво и забавно, прелазимо у потпуни русвај”. Поигравање ефектом “позоришта у позоришту” служи да се постигне духовитост, неочекиваност, каже Кларић, додајући да није било конфликта током проба зато што су “заправо исмевали конфликт на сцени, то је оно што чини представу интригантном”.Исидора Симијоновић је имала трему због играња лика Селимене, чувене Молијерове прециозе, у коју је Алсест заљубљен. “Представа се развија на више нивоа и одлази у неочекиваном правцу. Дивим се Југу што је издржао у тој идеји, јер ми нисмо сви одмах могли то да разумемо и замислимо како ће изгледати, док нисмо представу први пут извели од почетка до краја”, рекла је она. “Југ је веома талентован и савремен редитељ. Све је веома инспиративно и узбудљиво шта смо створили. Има заиста неочекиваних преокрета, импровизација, желим да и публика не зна шта ће се десити следеће - казала је Симијоновић.Идејно решење сценографије и костима потписује редитељ Ђорђевић, музику Јулија Кастелучи, сценски покрет Дамјан Кецојевић, сценски говор Дијана Маројевић. Комад је превела Радмила Миљанић Николић. У представи играју и Марија Пикић, Љубомир Булајић, Амар Ћоровић, Стојан Ђорђевић и Милош Лазаров.Претпремијера “Мизантропа” је 8, а прва реприза 10. септембра.

Прочитај још сличних вести

1

/

2

No items found.