КОНКУРС ЗА ИЗБОР ТРИ НОВА ДРАМСКА ТЕКСТА У ОКВИРУ ПОЗОРИШНОГ ПРОЈЕКТА ШАДОW ПАНДЕМИЦ

КОНКУРС ЗА ИЗБОР ТРИ НОВА ДРАМСКА ТЕКСТА У ОКВИРУ ПОЗОРИШНОГ ПРОЈЕКТА ШАДОW ПАНДЕМИЦ

1.11.2022

.

Загребачко казалиште младих, Хрватска; Словенско народно гледалишче Марибор - Фестивал Борштниково сречање, Словенија и Београдско драмско позориште, Србија објављују:Конкурс за избор три нова драмска текста у оквиру позоришног пројектаШадоw Пандемиц: Хидден ВоицесСкривени гласови из сјене пандемије / Скривени гласови из сенке пандемије / Скрити гласови из сенке пандемијеКонкурс “Шадоw Пандемиц: Хидден Воицес” за три нова драмска текста, као и праизведбу на широко постављену тему злостављаних и занемарених жена у пандемији Цовида - 19, расписује се у оквиру пројекта Скривени гласови из сенке пандемије, који је суфинансиран од стране програма Цреативе Еуропе Программе (ЦРЕА) и финансиран од стране Европске комисије.Загребачко казалиште младих, Словенско народно гледалишче Марибор - Фестивал Борштниково сречање и Београдско драмско позориште као партнери пројекта расписују конкурс за необјављен и неизведен нови драмски текст писан на српском, хрватском или словеначком језику, а на који се могу јавити драмске списатељице. Одабрани текстови биће преведени на енглески језик, објављени у он-лине издању и откупљени, а представу ће, у форми омнибуса, по награђеним текстовима, као саставни део пројекта режирати редитељка Селма Спахић. Представа ће бити изведена у Београду, Загребу и Марибору.А) Опште пропозиције:1. Право учешћа на овом Конкурсу имају особе женског рода са пребивалиштем у земљама ЕУ као и оних обухваћених програмом Креативна Европа (Исланд, Норвешка, Албанија, Босна и Херцеговина, Северна Македонија, Црна Гора, Србија, Грузија, Молдавија, Украјина, Тунис, Јерменија)2. Свака ауторка може пријавити само један драмски текст9.3. Текст који се пријављује на конкурс не сме бити објављен нити изведен у било ком облику.4. Текст мора бити писан на српском, хрватском или словеначком језику.5. Текстове на овај Конкурс ауторке пријављују под пуним именом и презименом. Стручни жири ће текстове бирати под анонимним пријавама.6. Текстови се на српском или хрватском, или словеначком језику шаљу у Wорд или ПДФ формату на адресу електронске поште: шадоw.пандемиц@зекаем.хр7. Избор три текста за откуп и извођење направиће стручна комисија који се формира у све три чланице пројекта, а чланови Комисије 0су1. Вилма Штритоф (СНГ Марибор - Борштниково сречање)2. Рок Андрес (СНГ Марибор - Борштниково сречање)3. Биљана Србљановић (БДП)4. Тања Шљивар (БДП)5. Томислав Зајец (ЗКМ)6. Селма Спахић (ЗКМ)7. Ивана Вуковић (драматургиња пројекта)Секретар Конкурса је Никола Бебан.8. Одабрани текстови биће преведени на енглески језик, а њихове завршне верзије ће бити објављене у електронском формату на интернет презентацији Пројекта.9. Сваки од одабраних текстова биће откупљен у бруто износу од 4.400,00 €, уз напомену да наведени износ садржи све порезе и доприносе.10. Са ауторком одабраног текста склопиће се уговор о ауторском делу или уговор о ауторској сарадњи.Потписом уговора, ауторка преноси на копродуценте: Загребачко казалиште младих, Загреб, Теслина 7, Београдско драмско позориште, Милешевска 64А, Црвени крст, Београд, Србија и Словенско народно гледалишче Марибор – Борштниково сречање, Словенска улица 27, 2000 Марибор, Словенија, временски и просторно неограничено и искључиво право искоришћавања одабраног драмског текста односно:- право приказивања позоришне представе настале према предметном драмском тексту, уживо на сцени, на телевизији или било којем другом медију, укључујући Интернет и друштвене мреже, путем домаћих или страних радијских или телевизијских програмских сигнала који су намењени за јавност, како бежично (укључујући сателит ) или путем жица (укључујући кабл и микроталасни састав).Потписом уговора Ауторка гарантује копродуцентима да не постоје права трећих лица која би на било који начин искључила, ограничила или умањила права копродуцената и да је искључиви носитлац ауторских права која је уступила уговором, и да ни једно од права која су предмет Уговора није претходно пренела на треће лице, те гарантује под материјалном и кривичном одговорношћу да ће од копродуцената отклонити евентуалне основане захтеве трећих лица, који би им оспоравали права стечена на основу овог склопљеног уговора.Пропозиције конкурса биће наведене у уговору о ауторском делу или уговору о ауторској сарадњи који ће се склопити са ауторком текста. Пријавом на конкурс ауторка даје сагласност на наведене услове.11. Копродуценти се обавезују да ће приликом припрема и приказивања представе чувати углед изабраних ауторки, као и интегритет њихових текстова.12. Копродуценти ће у свему чувати морална права ауторки, нарочито право на заштиту интегритета текста.13. Драмске ауторке пријавом на овај конкурс пристају на могућност даљег рада на сопственом тексту са редитељком и драматуршкињом представе, за време рада на представи, а у контексту потреба саме представе.14. Рок за слање текстова за које се расписује овај Конкурс је 18. јануар 2023. Текстови који буду послати након овог рока неће се разматрати.15. Заинтересоване ауторке могу поставити питања везана за конкурс слањем поруке на адресу електронске поште: шадоw.пандемиц@зекаем.хрСва питања се прихватају закључно са 5. 12. 2022. до 23:00 сата, а одговори ће бити објављени најкасније до 15. 12.6 2022. до 23 сата на званичној интернет презентацији пројекта www. шадоwпандемиц.еу16. Резултати конкурса биће објављени на званичној интернет презентацији пројекта www. шадоwпандемиц.еу најкасније до 28. 02. 2023. до 23:00 сата.Б) Препоруке1. Текст може бити писан за извођење у контексту драмског или постдрамског позоришта.2. Због продукцијскијских и постпродукцијски захтева пројекта, пожељно је да укупни број извођача није већи од пет особа, као и да текстови не прелазе дужину од 20 картица текста (1800 знакова с празнинама по страници текста).3. У оквиру пројекта Шадоw Пандемиц: Хидден Воицес биће одржана три предавања за заинтересовану јавност,на којима могу учествовати и драмске ауторке заинтересоване за разговор о теми пројекта. Учешће заинтересованих ауторки на њему није обавезно већ препоручљиво и неће утицати на крајњи избор три драмска текста. Предавање ће модерирати драматуршкиња пројекта Ивана Вуковић.4. Драматуршко предавање одржаће се у следећим терминима:1. МАРИБОР - (23. и 24.11. у 11 сати СНГ Марибор (сала?)2. БЕОГРАД - 15. и 16.11. у 12 сати, БДП - пробна сала3. ЗАГРЕБ - (датум, вријеме, мјесто)За учешће на предавању позивамо заинтересоване да пријаве пошаљу на:1. емаил адреса за колегију у Марибору2. бдп@бдп.рс за колегију у Београду3. данијел.поповиц@зекаем.цом за пријаву на предавање у ЗагребуЦ) Тематске препорукеШадоw Пандемиц: Хидден ВоицесСкривени гласови из сјене пандемије / Скривени гласови из сенке пандемије / Скрити гласовииз сенце пандемијеЈучер је био крај свијета.1. Света више нема.2. Човечанство је завршило, укинуло се, угушило се, заразило се, запалило се, иструлило. Шта остаје након такве инвазивне врсте? Иде ли планета на годишњи? Плачу ли златне рибице у акваријумима? Ко музе краве? Ко бере јабуке? Да ли ће се снаћи расни пси? Чему служе куће? Користе ли јелени аутопут као пречицу? Да ли се постчовек сакрио у пећину на време? Шта је са туристима из свемира? Да ли је Маск побегао у свемир? Доставља ли Амазон и даље? Долази ли нека нова врста?3. Неге се чују скривени гласови4. Чији су се гласови још више утишали? Чији су гласови нестали у свеопштој буци јавног простора од друштвених мрежа до медија? Чији гласови више не производе никакав звук? Имамо ли сви уопште право на сопствени глас?О чему ти гласови ћуте? Шта би рекли кад би пришли ближе? Да ли бисмо их чули ако би имали микрофон? Мегафон? Тwиттер? Европско финансирање? Да ли би рекли ишта артикулисано? На ком језику? Имају ли језик уопше? Кога брига? Жена нема времена за то.5. Жени не би требало да је важно шта се догађа у тропосфери, камо ли у егзосфери или у скупштини. Распада ли се свет или смо нашли нову планету. Оба сценарија за њу значе рад. За друге. Сви сценарији за њу значе рад. За друге. Иначе,да ли је то жена?6. Шта је жена као улога? Ко постаје женом кад жене нема? Или је жена увек ту,јер без ње нема ничега?7. Која сва насиља производе наметнуте улоге и наметнуте дефиниције жене, девојчице, цурице, старице, девојке?48. #апокалипса #новонормално #дом #жене #четиризида #насиље #ђумбир #останикодкуце6 #менструација #прековремени #пандемија #плин #тб #расплоднистрој #дезинфицијенс #крајсвета #еу #мајка #онлине #природа #улога #женско #полицијскисат #смоотхие #породица #представа #старица #страх #перируке #зоом #вербалнонасиље #рад #љубав #јавноздравство #трећадоб #јоггинг #тинејџерка #радодкуће #солидарност #домаћирад #говедина #вакцина #опоравак #инфлација #имунитет #школа #животиње #слобода #угроженагрупација #каменице #психолошконасиље #детоx #европскифондови #економсконасиље #греенпеаце #пцр #концерт #yога #ауторика #магарећемлеко #цурица

Прочитај још сличних вести

1

/

2

No items found.