Vest | 04. novembra 2022.

TUŽAN VIC O JEDNOJ PLAVUŠI

Komad „Yenkee Rose“ Slobodana Obradovića biće premijerno izveden, u režiji Miloša Lolića, 5. novembra na Maloj sceni “Predrag Pepi Laković” Beogradskog dramskog pozorišta, najavljeno je na konferenciji za novinare.

Komad „Yenkee Rose“ Slobodana Obradovića biće premijerno izveden, u režiji Miloša Lolića, 5. novembra na Maloj sceni “Predrag Pepi Laković” Beogradskog dramskog pozorišta, najavljeno je na konferenciji za novinare.

Podnaslov teksta je “Slike iz Amerike”, a autor Slobodan Obradović kaže da je „davno nastao, i nekako čekao trenutak da se dogodi i dočekao pravog reditelja. Nalazimo se u civilizaciji koja se odrodila od empatije zato što je novac postao bog. Jedina ljubav koja u komadu postoji jeste ljubav prema moći i prema novcu. Cena koja se tu plaća je strašna i zove se usamljenost, jedna suštinska usamljenost. To zvuči mračno i jeste mračno, ali se posmatra kroz prizmu crnog humora kojeg ima dosta i s puno pop kulturnih referenci s kojima će publika moći da se identifikuje“, rekao je Obradović.

„U pitanju je intimna mitologizacija Amerike u obradi Slobodana Obradovića, u kojoj on tačno locira problem i smešta ga u tačan okvir, a to su devedesete godine. To je fenomen ne samo američkog sna nego i medijatizovane stvarnosti. U tom smislu vraćamo se rodonačelnici tog žanra, koja je prekardašila pre svih Kardašijana, En Nikol Smit, koja je bila uzor za glavni lik u komadu. Priča je naravno šira“, dodao je jedan od dramaturga Periša Perišić.

Miloš Lolić već godinama uspešno radi u evropskim teatrima. „Razmišljao sam šta je moja motivacija da se vratim u Beograd. Dve stvari su bile ključne – da se uhvatim nekog domaćeg teksta, koji u inostranstvu nemam priliku da radim i, naravno, da prvi put sarađujem sa svojom majkom – Danicom Maksimović, koju obožavam, ali pre svega to je prva osoba koju sam u životu video na sceni. Desilo se da sam u BDP-u dobio priliku da spojim te dve stvari“, rekao je Lolić. „Nemam sa čime da uporedim ovaj tekst. Ono što je čudno jeste da je sada još aktuelniji nego kada je pisan“, kaže Lolić.

„Ovo je za Malu scenu BDP-a jedan od najambicioznijih projekata, a reč je o razuzdanom, donekle i posprdnom, ali duboko tragičnom mjuziklu. Reč je, neću da kažem o usponu i padu, i sunovratu, ali da – o zahtevnom i teškom putu koji je pred ženom, u različitim dekadama u Americi, ali čini se pre svega u kapitalizmu i globalizovanom svetu, kojem i mi pripadamo. Reč je o jednom posprdnom pogledu na patrijarhat ili možda čak o jednom tužnom vicu o plavuši“, objasnio je reditelj.

Danica Maksimović igra glavnu ulogu i ovo je prvi put da sarađuje sa svojim sinom, Milošem Lolićem. “Nije bilo lako odvojiti emociju majke od glumice. Shvatila sam da nisam znala svoje dete kao reditelja, nisam radila nikada s njim dosad. Gledala sam, naravno, sve predstave koje je režirao i znala sam da je njegov rad konceptualno drugačiji od onog što smo gledali na ovim scenama. Malo sam i otplakala. Teško je zato što on ne želi da se predstavljaju bukvalne stvari, želi pozorište čisto, tačno, precizno. Studiozan je u svemu. A i inspirativan, ume da priđe glumcu, da šapne. Umeo je i da urlikne na mene. Ja se presečem, ali on valjda želi da pokaže da njegova majka nije ništa ispred drugih. I nisam bila, nadam se da mi kolege veruju, i da sam uspevala da svoj čuveni veliki ego malo smanjim, a opet da pokažem energiju i umeće koje sam stekla kroz mjuzikle u Pozorištu na Terazijama, a i u drugim predstavama, tokom sada već 50 godina postojanja u ovom poslu. Da znam da iskoristim sve te svoje žovijalnosti, ali – precizno. Nema improvizacije“, ispričala je Danica Maksimović. “Moj lik je žena koja se bori sve vreme i ima svoj lajtmotiv koji i izgovara: Ja bih pre umrla nego se predala. Ona ide dalje, šta god da joj se događa“, rekla je ona.

Pored Periše Perišića, dramaturg je bio i Aleksandar Radivojević. Scenografiju potpisuje reditelj  Lolić, kostime Marija Marković Milojev, muziku i tekst songova Nevena Glušica, dizajn i izradu lutaka stručni saradnik Zorana Milošaković-Tasić, scensku protetiku Sinergy FX (Veroljub Naumović, Kristina Miljački, Dijana Molac), a scenski govor dr Ljiljana Mrkić Popović. Uz Danicu Maksimović igraju i Ivana Nikolić, Iva Ilinčić, Milan Čučilović, Sara Ristić, Luka Grbić, Ivan Zablaćanski, Amar Ćorović, Dimitrije Cincar – Kostić, Džonatan Mastor Lumbila, Mladen Lukić i Miloš Jakovljević.

Prva repriza je 6. novembra.