Ružni,
fotograf Dragana Udovičić
Slobodan Obradović (po motivima filma E. Skole)

Ružni, prljavi, zli

KUPI KARTU
TRAJANJE PREDSTAVE: 120 minuta | PREMIJERA: 08.10.2020.
Velika scena „Olivera i Rade Marković“

REDITELJ: Lenka Udovički

SCENOGRAF: Aleksandar Denić

KOSTIMOGRAF: Bjanka Adžić Ursulov

KOMPOZITOR: Najdžel Ozborn

KOREOGRAF I SCENSKI POKRET: Staša Zurovac

SCENSKI GOVOR: Dijana Marojević

DIZAJNER SVETLA: Andrej Hajdinjak

DIZAJN ZVUKA: Marko Kekezović

 

ASISTENT REDITELJA: Nevena Mijatović

ASISTENT SCENOGRAFA: Danilo Mlađenović

ASISTENT KOMPOZITORA I GITARISTA: Ruaraidh Ozborn

IZVOĐAČ MUZIKE: Milena Jančurić

ORGANIZATOR: Ivana Jovović

INSPICIJENT: Dejan Popović

SUFLER: Jovana Matić

 

Igraju:

Đaćinto Macadela: OZREN GRABARIĆ

Matilda: NAĐA SEKULIĆ

Gantana: NATAŠA MARKOVIĆ

Lizeta: IVANA NIKOLIĆ

Kamilo: IVAN ZABLAĆANSKI

Romolo: MILAN ZARIĆ

Plinije: ALEKSANDAR JOVANOVIĆ

Marija Libera: JANA MILOSAVLJEVIĆ

Izida: IVA ILINČIĆ

Dora: NINA JANKOVIĆ/DUNJA STOJANOVIĆ

Adolfo: ALEKSANDAR VUČKOVIĆ

Baba Marčeli: JOVO MAKSIĆ

Tomasna, Antonina: VANJA NENADIĆ

Asunta, Silvija: SLAĐANA VLAJOVIĆ

Đezareto, Rozamunda, Sudija: MARKO GVERO

 

U pitanju je italijanska „crna“ komedija, zasnovana na elementima neorealizma, premijerno prikazana 1976. Iste godine, film je osvojio nagradu za najbolju režiju na Kanskom filmskom festivalu. Posle duge pauze, Lenka Udovički, rediteljka koja je u dosadašnjoj karijeri sarađivala sa nizom renomiranih svetskih umetnika i kulturnih institucija, umetnički rukovodilac Kazališta Ulysses, vraća se na beogradsku scenu.

“Ružni, prljavi, zli” je crnohumorna priča o ljudima sa margine, o ogromnoj porodici koja živi u pretrpanoj straćari, u nehigijenskom naselju na obodu Rima. Glavni junak, jednooki Đaćinto je i glava porodice sastavljene od četiri generacije, koje se izdržavaju uglavnom krađama i prostitucijom, ali i radeći sve druge poslove; poštene ili nepoštene, bez razlike. Đaćinto je za gubitak oka od osiguranja dobio popriličnu sumu, koju odbija da deli sa njima. Novac troši na sebe i krije ga od ostalih članova porodice, koji neprekidno pokušavaju da mu ga ukradu, a on neprekidno ih zlostavlja verbalno i psihički. Materijalna nemaština uvod je u emotivnu, moralnu bedu, svodi ljude na puku egzistenciju i instinkte.