Тероризам
grb
facebook logo  youtube logo  LAT / ENG

О ДЕЛУ

Текст браће Преснјаков на префињен црнохуморни начин говори о болести ‘новог доба’ – тероризму – али не као пошасти савремене цивилизације на глобалном нивоу, већ о појави коју сви, готово свакодневно, доживљамо од наших ближњих. Овај омнибус шест наизглед засебних прича из урбаног живота је актуелна и блиска данашњем времену црна комедија, у којој романтика, љубав, правна држава, људскост и сигурност бивају једино исмејани, никако доживљени...

Праизведба “Тероризма” била је у Московском уметничком позоришту “Чехов” 2002. године, у режији Кирила Серебреникова. Комад је добио престижно признање – годишњу Награду Министарства културе Русије за најбољи нови драмски текст. Годину дана касније, премијерно је изведен у лондонском Ројал Корту и од тад је игран у Немачкој, Шведској, Србији, Италији, Чешкој, Португалу, Ирској, Италији, Словенији, Босни и Херцеговини, Румунији, Естонији, Бразилу и у Сједињеним државама, на њујоршком оф-Бродвеју.

О АУТОРИМА

Браћа Преснјаков, Олег и Владимир, су вишестрани позоришни ствараоци – баве се писањем, режирањем, глумом, продукцијом. Пишу у тандему, а дела им се одликују бритком, саркастичном критиком живота у пост-совјетској Русији.

Рођени су у Свердловску, у Сибиру, а студирали су књижевност на знаменитом Државном универзитету “Горки” у Јекатеринбургу. Оснивачи су Позоришта младих “Театра названог именом Кристине Орбакаит”, посвећеног новом и експерименталном сценском изразу.

Написали су десетак драмских текстова извођених широм света, а остварили су изузетну сарадњу са британским Ројал корт театром (Лондон), трупом Бритиш компани и значајан успех на Фринџ фестивалу у Единбургу.

РЕЧ РЕДИТЕЉА

Насиље као архетипски облик или код понашања у интимним, међуљудским односима открива изобличене структре савременог друштва и политике, као и немоћ појединца да се томе одупре. Да ли је тероризам узрок или последица глобалних кретања и где је наша појединачна одговорност за сваки злочин у том апокалиптичном ланцу уништења? Тероризам између пријатеља и колега, у породици, у комшилуку, у државној одбрани и безбедности, у кревету, на послу, између љубавника и љубавница, између преварениих брачних партнера, тероризам у тренутку оргазма, тероризам у љубави и мржњи, тероризам у свакој пори човековог бића разоткрива да смо сви на путу ка једној великој септичкој јами.

Снежана Тришић

О РЕДИТЕЉУ

Снежана Тришић рођена је 1981. у Београду. Позоришну и радио режију дипломирала је 2009. на Факултету драмских уметности у Београду, у класи професора Николе Јевтића и Алисе Стојановић. Од 2013. је стална редитељка суботичког Народног позоришта до 2015. када постаје асистент на катедри за позоришну режију ред.проф. Ивани Вујић на ФДУ у Београду. Као добитник “Кенедијеве стипендије” (Центар извођачких уметности “Џон Ф. Кенеди”, САД) учествовала је у програму за позоришне редитеље и похађала бројне радионице у Вашингтону, Њујорку и Чикагу, 2010. Докторске уметничке студије уписала је 2013. на Факултету драмских уметности у Београду. Похађала је Интернационални семинар за позоришне редитеље у организацији АССИТЕЈ Немачке уз сарадњу међународног АССИТЕЈ-а, у Шнавл позоришту за младе у Манхајму, у Немачкој, 2015.

Значајније представе: “Породичне приче”, Биљана Србљановић, ФДУ (2007); “Разред”, Матјаж Зупанчич, Народно позориште Републике Српске, Бања Лука (2009); “Самоудица”, Александар Радивојевић, Атеље 212 (2009); “Хеда Габлер”, Хенрик Ибзен, Народно позориште (2011); “Пошто паштета?”, Тања Шљивар, Атеље 212 (2012); “Чудо у Поскоковој Драги”, Анте Томић, драматизација Маја Пелевић, Народно позориште Суботица (2012); “Народна драма”, Олга Димитријевић, Позориште “Бора Станковић” Врање (2012); “Пинокио”, Карло Колоди, драматизација Јелена Мијовић, Градско позориште Подгорица (2013); “Бизарно”, Жељко Хубач, Народно позориште Београд/Шабачко позориште (2013); “Мистер Долар”, Бранислав Нушић/ Димитрије Коканов, Народно позориште Суботица (2014); “Носорог”, Ежен Јонеско, Народно позориште Кикинда (2014); “Казимир и Каролина”, Еден фон Хорват, Атеље 212 (2014); “Иза Кулиса”, Мајкл Фрејн, Народно позориште Суботица (2015); “Шта се догодило након што је Нора напустила свога мужа или стубови друштава”, Елфриде Јелинек, Југословенско драмско позориште (2015);

Добитник је многобројних признања на најзначајнијим фестивалима у земљи (Југословенски позоришни фестивал Ужице, Фестивал класике Вршац, Фестивал професионалних позоришта Војводине, Фестивал професионалних позоришта Србије “Јоаким Вујић”, Дани комедије Јагодина, ПИП Алексинац, Јоаким Интерфест Крагујевац, “Театар у једном дејству” Младеновац…) као и у иностранству (Фестивал позоришта за децу Котор, Интернационални студентски позоришни фестивал Брно, Чешка). За представу “Казимир и Каролина” добила је 2015. године – Стеријину награду за режију. Припало су јој и признања за режију “Љубомир Муци Драшкић” Атељеа 212 и Града Београда (2009), те “др Хуго Клајн” најбољем студенту позоришне режије у генерацији, ФДУ (2007).

Трајање: 1 сат 45 мин.

Премијера: 10.10.2016.

ПИСАЦ
Владимир и Олег Преснјаков


ПРЕВОД
Новица Антић


РЕЖИЈА
Снежана Тришић


СЦЕНОГРАФ
Дарко Недељковић


КОСТИМОГРАФ
Мирна Илић


КОМПОЗИТОР
Срђан Марковић


СЦЕНСКИ ГОВОР
др. Љиљана Мркић Поповић


АСИСТЕНТ СЦЕНОГРАФА
Ема Стојковић


АСИСТЕНТ ОРГАНИЗАТОРА
Матеја Радисављевић


ОРГАНИЗАТОР
Срђан Обреновић


ИНСПИЦИЈЕНТ
Дејан Поповић


СУФЛЕР
Зорица Попов


ФОТОГРАФИЈЕ
Марија Иванишевић


ЛИЦА

Путник, мушкарац 
Бојан Жировић

Мушкарац 5
 
Зијах Соколовић

Први путник

Петар Бенчина 

Други путник

Павле Пекић 

Војник, мушкарац 3

Милан Чучиловић

Мушкарац
Даниел Сич

Жена
Наташа Марковић

Прва жена
Ивана Николић

Друга жена
Паулина Манов

Сарадник
Милорад Дамјановић

Прва жена
Даница Ристовски

Друга жена
Весна Чипчић

Мушкарац 1
Владан Милић

Мушкарац 2
Андрија Кузмановић

Мушкарац 4
Јово Максић

Стјуардеса
Александра Ања Алач

Дечак
Доријан Диало


ПРОДУКЦИЈА
БДП